Kaçınılması Gereken 10 Ortak Sosyal Medya Pazarlaması Hatası

Kaçınılması Gereken 10 Ortak Sosyal Medya Pazarlaması Hatası "Sosyal medya pazarlamacılığı işe yaramıyor” sık sık duyuyorum. " Sizin için işe yaramıyor, çünkü doğru yapmıyorsunuz" tipik olarak benim cevabım bu şekilde. Çoğu şirket sosyal medyayı pazarlama çabalarına başarıyla dahil etmemektedir. Aslında, başkalarının eğilimini takip ediyorlar ve olumlu sonuçların olmamasından dolayı çabucak cesaret kırılıyorlar. 
İşte tam sosyal medya potansiyelinizi gerçekleştirmenize engel olacak bazı yaygın hatalar:

1. Sosyal Pazarlamanın Etkisiz Olarak Sonlandırılması

Sosyal medyanın demografik veya endüstriniz için doğru olmadığını düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Sosyal medyanın sadece gençler ve teknoloji meraklıları için olduğu yaygın bir yanılgıdır. Artık durum bu değil.
Örneğin, bir çalışma Twitter'da en hızlı büyüyen demografinin 55-64 yaş grubunun ve Facebook'taki en hızlı büyüyen demografinin 45-54 yaş grubu olduğunu göstermiştir. Diğer demografilerin de iyi temsil edildiğini göreceksiniz. Sosyal medya, toplumumuzun tüm katmanlarına nüfuz etti. Rekabetin önüne etkili bir sosyal medya stratejisi bir araya getirmeyi başarırsanız, bir üst eliniz olacaktır.

2. Sosyal Medya Pazarlama Planına Sahip Olmamak

Sosyal Medya Pazarlama, uygun bir eylem planı olmadan muazzam bir zaman kaybı olabilir. Birçok şirket bu tuzağa düştü. Bir şeyleri sosyal medya hesaplarına düzenli olarak gönderiyorlar, içeriğinin bir kısmını burada ve orada paylaşıyorlar ve takipçileri veya hayranları çekmeye çalışıyorlar. Bu sosyal medya pazarlaması değil; bunun bir planı yok.
Sosyal medya pazarlamasına herhangi bir pazarlama kampanyasındaki planlamanıza yaklaşırken yaklaşılmalıdır. Özel hedeflerinize, bütçenize ve ne yapmaya çalıştığınızı, hedefinize nasıl ulaşacağınızı, sonuçları nasıl ölçeceğimizi ve hangi kaynakları ayırmanız gerektiğini belirten somut bir eylem planınız olmalıdır.

3. Yanlış KPI'lerin Ölçülmesi

Sosyal medya pazarlamanız için temel performans göstergelerini (KPI) ölçerken, birçok pazarlamacı vanity metrik tuzağına düşmektedir. Facebook'taki ya da Twitter'daki takipçilerinin sayısını ölçüyorlar ve eğer bu rakamlar artıyorsa mutlu oluyorlar.
Sosyal medya pazarlaması, diğer pazarlama kanallarından farklı değildir. Sosyal medya çalışmalarınızın işiniz üzerindeki etkisini ölçmelisiniz, toplam hayran ya da takipçi sayınızı değil.

4. Tüm Sosyal Medya Platformlarını Aynı Şekilde Tedavi Etmek

İzleyicilere sosyal ağın geleneklerine uygun olmayan bir şekilde hitap etmek etkisiz ve karşı-üretkendir. Muhtemelen Almanya'da İspanyolca konuşmuyorsunuz, ancak birçok işletme sosyal medyada yanlış dili konuşma hatasını yapıyor.
Her sosyal ağın kendine özgü gelenekleri, dili, izleyici kitlesi ve içerik türü vardır. Etkili olma çabalarınız için sosyal ağlar arasındaki farkları hesaba katmanız gerekir. İnsanların katıldığınız tüm sosyal ağlar üzerinde nasıl iletişim kurduğunu öğrenmek önemlidir.

5. Görüşmelere Katılmamak

Sosyal medya güncellemeleriniz, hiç kimsenin paylaşmayı umursamadığı veya yanıt vermemesi durumunda işe yaramaz. Yayınlarınız ve içeriğiniz, izleyicilerinizle konuşmalar yapmak için tasarlanmalıdır. Bu tepkileri alamazsanız, genel stratejiniz ve içeriğiniz yeniden gözden geçirilmelidir.
Bir kişi yanıt verdiğinde veya yorum yazdığında, cevap verdiğinizden emin olun. Bir müşterinin gönderdiği her yorum, olumlu ya da olumsuz, doğrudan müşteriyle iletişim kurma fırsatı sunar. Arkadaş canlısı ve yakışıklı olun;
Sonuçta, sosyal medya bununla ilgili. Ve şirketinizin sosyal etkileşimlerini yalnızca pazarlama departmanı aracılığıyla sınırlamayın. Müşterilerinizle iletişim kurmak için satış, müşteri hizmetleri, faturalandırma ve üretim gibi müşterilerle etkileşime giren diğer departmanları sosyal medya stratejinize dahil edin.

6. Ağa Karşı Olarak Bağlanma

İdeal müşterilerinizi temsil etmeyen ve katkıda bulunacak çok az rastgele takipçiye sahip olmak, sadece istenen sonuçları vermeyecektir. Aynı görüş ve ilgi alanlarını paylaşan ve pazarlama çabalarınızın başarısında etkili olacak potansiyel müşterileri, meslektaşları veya profesyonelleri çekmek ve ilgisini çekmek istiyorsunuz. Ağınızı oluşturarak ve genişleterek, potansiyel müşterilere ve diğer profesyonellere daha iyi erişebilecek ve mesajlarınızın ve içeriğinizin maruz kalmasını artıracaksınız.
Ve etkileşimlerimizi anlamlı kılın! Ağ, bir ilişkiye değer katmakla ilgilidir. Kişisel mesajlarınızı almak ve yazmak, tartışmalara katılmak, yalnızca herkesin boğazını aşağı çekmek yerine, başkalarının içeriğini paylaşmak ve yorum yapmak için zaman ayırmalısınız. Bu ilişkilere şahsen olanlarla aynı şekilde davranın. Bu ilişkilere değer katarak, başkalarının söylediklerinize dikkat etmesi daha muhtemel olacaktır.

7. Sizin Hakkında Her Şeyi Yapmak

Sadece kendinden bahseden biriyle takılmak ister misin? Bu hızla yaşlanıyor, değil mi? Pek çok şirketin sosyal medyada yaptığı hata bu. Her şey onlar hakkında - haberleri, etkinlikleri, ürünleri, projeleri vb. Gerçek şu ki: kimse umursamıyor.
Sosyal medyada başarılı olmak için sadece izleyicilerin dilini konuşmak zorunda değilsiniz, aynı zamanda duymak istediklerini de söylemelisiniz. Yayınladığınız içerik yüksek kalitede, önemli bir ilgi alanı içinde olmalı ve sosyal ağın ve takipçilerinizin normlarına uygun olmalıdır. Onlar hakkında yap. Onlar için yap.

8. Otomasyona çok fazla güvenmek

Şirketlerin yaptığı en yaygın hatalardan biri, sosyal medya hesaplarına otomatik (konserve) gönderme konusunda çok fazla güveniyor. Sosyal medyanın konusu bu değil. İnsanlar sosyal medya kullanıyor çünkü başkalarıyla etkileşime girmek istiyorlar. İnsanlar yayınlarınızın otomatik olduğunu söyleyebilir veya takasın kişisel olmadığını düşünüyorlarsa, kendilerini markanıza yönlendireceklerdir. Aşırı durumlarda, onları çok fazla alakasız otomatik içerikle spam yaparsanız, kaybetmeye başlayacaksınız.

Sosyal medya varlığınızın kişisel bir dokunuş olması gerekir. İçeriği otomatik olarak göndererek izleyicileri yabancılaştırmamaya dikkat edin ve bunun yerine kişiselleştirilmiş ve özgün içerik yayınlayarak sevindirmenin, eğlendirmenin ve ilham vermenin yollarını düşünün.

9. Yönetilecek Çok Fazla Hesaba Sahip Olmak

Birçok işletme, her sosyal ağa atlamayı, hesapları oluşturmayı ve hepsini yönetmeyi denemeyi yanlış yapar; yalnızca pazarlama kaynaklarını zayıflattıklarını ve süreçte çok az sonuç ürettiklerini anlamak için.
Tecrübelerime göre, özel bir pazarlama uzmanı en fazla 2-4 sosyal medya hesabını etkin bir şekilde yönetebilir. Kuruluşunuzun sosyal medya stratejisi tek bir ekip üyesinin elinde ise, kaynaklarınızı ve enerjinizi "Büyük Üç" e odaklanmalısınız: Facebook, Twitter ve LinkedIn. Daha sonra, işiniz için en fazla sonucu üreten sosyal ağ üzerindeki çabalarınıza öncelik vermelisiniz.

10. Sosyal Medya Politikasına Sahip Olmamak

Şirket çapında bir sosyal medya politikasına sahip olmamak kesinlikle tehlikelidir ve genellikle beklenmeyen kamu utançlarına neden olabilir. Sosyal medya hesaplarınızı kimin yönettiğine bakılmaksızın, neyin neyin kabul edilemez olduğunu belirten bir politika benimsemelisiniz.
Çoğu şirket için, cinsiyetçi, ırkçı, dini, saldırgan, müstehcen, cinsel açıdan müstehcen, aşağılayıcı veya ayrımcı içerik herhangi bir şekilde sınırlandırılmamaktadır. Tüm çalışanlarınızın politikayı bildiğinden ve buna uyduğundan emin olun.














Google Plus ile Paylaş

Kısaca: BirWebDesign

Web ve Grafik tasarım alanında 15 yılı aşkın bir zamandır hizmet vermekteyim. html5, css3, jquery, php Gibi dillerin yanında; Photoshop, corel, indesign, illistrator, Cinema 4D, 3D Max ve aklıma şu an gelmeyen bir çok tasarım ve yazılım programlarına hakimim. Amacım bu blog ile web tasarıma yeni başlayan arkadaşları bilgilendirmek ve onlara yardımcı olmaktır. Her türlü sorularıonız için bilgi@birwebdesign.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. www.birwebdesign.com web siteme de uğramayı unutmayın lütfen.
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen Yorumlarınızla BLogumuzu Geliştirmemize Yardımcı Olun

Yandex.Metrica