Site İçi Arama Oranını Geliştirmek için UX İpuçları

Siteİçi Arama Oranını Geliştirmek için UX İpuçları! İyi tasarlanmış bir arama, web siteleri, yazılımlar veya uygulamalarla etkileşime girmenin en doğal yoludur. İyi çalıştığında, tıpkı bir kişiyle sohbet etmek gibidir: İhtiyacınız olanı söylersiniz ve aradığınız bilgiyi verir.
Hassas ayarlanmış bir arama işlevi eklemek, kullanıcı deneyimini önemli ölçüde artırabilir.

Site İçin Arama web siteleri için gezinmekten daha hızlı olabilir

Yüzlerce veya binlerce sayfa içeren siteler için, kullanıcıların tarama yapmak yerine arama kullanarak belirli sayfaları bulmaları daha hızlıdır.

Arama sezgiseldir


Anlamsal aramadaki son gelişmeler, kullanıcıların eş anlamlıları ve konuşma türü sorguları kullanmalarına izin verir. Bu, aradıkları sonucu bulmak için kesin anahtar sözcüğü kullanmaları gerekmediği anlamına gelir.

Site İçi Arama kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını öğrenmenizi sağlar.

Aramanın büyük bir avantajı, kullanıcının size aradıklarını söylemesidir. Ardından, arama kayıtlarınızı inceleyerek ve web sitenizi optimize ederek kullanıcılara alakalı bilgiler verecek şekilde bu bilgileri yakalayabilirsiniz.

Arama kullanıcıların birden fazla sayfayı, ürünü veya öğeyi karşılaştırmasını sağlar.

Buna güzel bir örnek, bir seferde birden fazla sayfa açmaya gerek kalmadan kullanıcıların arama sonuçlarında ilgilendikleri ürünleri hızla karşılaştırabilecekleri ve bulabilecekleri Amazon web sitesidir.

Çoğu e-ticaret satışı Site içi aramadan gelir.

Bu bilinen bir gerçektir - birden fazla ürün içeren bir e-ticaret web sitesi işletiyorsanız, gelirinizin büyük kısmı ürün arayan insanlardan gelir. İyi tasarlanmış bir aramaya sahip olmak, alt satırınız için çok önemlidir.

Arama UX ve Kullanılabilirliğini İyileştirme İpuçları

Arama bazen göz ardı edilen bir işlev olsa da, çoğu web sitesi, doğru arama yaparak gelir ve dönüşümlerde önemli iyileştirmeler görebilir. Bir örnekte , bir ev dekoru web sitesi, web sitesi dönüşümünü %34 oranında artırmış ve web sitesi araması kullanılabilirliğini artırarak ortalama gelirde %84 oranında bir artış sağlamıştır. Başka bir durumda , bir çevrimiçi satıcı, arama işlevselliğini optimize etmek için arama sorgularını kullanarak web sitesi ziyaretçileri için dönüşüm oranını %82 oranında artırabildi.

İşte arama için bazı basit UX uygulamaları

Genel UX Arama İpuçları

Arama, gezinmekten daha hızlı olduğunda gezinmeyi her zaman tamamlamalıdır
Küçük web sitelerinin (12 sayfanın altında) aramaya ihtiyacı yoktur ve çoğu durumda onsuz daha iyidir
E-ticaret siteleri bir ürün kataloğu ile her zaman arama sunmalı. Çoğu insan e-ticaret web sitelerinde aramaya güveniyor
Gezinmelerini kolaylaştırmak için büyük web sitelerinde arama işlevselliğini ekleyin
Genel kural: Web sitenizde 2. seviye bir gezinti varsa, arama da içermelidir
Web sitenizde herhangi bir tür veritabanı varsa, her zaman arama yetenekleri sunun
Blog, haberler, etkinlikler vb. Zaman içinde yeni içerikler eklerseniz, web sitenizin arama yetenekleri olmalıdır.
Bazı insanlar arama yapmayı tercih etmeyi tercih ederler;

Arama Görünümü ve Kullanılabilirlik İpuçları

Arama alanını bulmayı kolaylaştırın. Kullanıcılar genellikle onu sağ üst köşede ararlar.
Web sitelerinde arama ararken, kullanıcılar tipik olarak yazmak için küçük bir kutu ararlar.
Arama alanı her zaman masaüstündeki bir metin kutusuna benzemelidir. Arama simgesi mobil kullanım için uygun
Arama kutusuna en basit büyüteç simgesiyle eşlik edin. Başka bir simge kullanma
Arama kutusunu her zaman web sitesinin her sayfasına ve aynı noktaya yerleştirin
Arama alanları, tüm arama sorgusunu görebilecek kadar geniş olmalıdır
Cep telefonlarında, arama alanını ekranın genişliğinin tamamı yap
"Arama" etiketini arama kutusunun içine koyun, ancak kullanıcılar kutuya yazmaya başladığında temizlediğinden emin olun.
Arama işlevinde, kullanıcının yapmak istediği eylemlerle aynı etiketi kullanın (ör. "Arama kataloğu", "Olayları bul", vb.)
Aramanızı kolayca görünür tutun. Cep telefonunuzda açılan menüde veya hamburger menülerinde saklamayın
Arama için belirlenmiş kalıpları kullanın. Arama tasarımıyla "yaratıcı" olma; web sitesi kullanıcılarının kafasını karıştırabilir.
Arama Davranışı ve Lojistik İpuçları
Aramayı filtrelerle karıştırmayın: Arama genellikle sizi ayrı bir sonuç sayfasına götürür; filtreler bulunduğunuz sayfayı yeniler
Otomatik öneride en alakalı 10 sonuçtan daha azını göster (kaydırma çubuğu kullanmıyorsanız)
Arama otomatik önerisinde eşleşen anahtar kelimeleri veya ölçütleri vurgulayın
Uygun olduğunda arama otomatik önerisine resim önizlemeleri eklemeyi düşünün
Her zaman arama kullanıcısı sorgularındaki yazım ve eş anlamlıları hesaba katın
Beklenmeyen sonuçlar veren boş ve kısa (bir, iki harfli) arama sorgularına dikkat edin
Arama alanına yazarken Enter tuşuna basılmasının aramayı tetiklediğinden emin olun.
Otomatik arama önerisini etkili bir şekilde kullanın: Önemli anahtar kelimeleri arayın ve sonuçları tahmin edin
Esc, otomatik arama önerisini kapatmalı
Kullanıcıların, yukarı ve aşağı okları ve giriş tuşunu kullanarak arama sonuçlarında gezinmesine izin ver
Eğer arama anlık değilse (işleme koyulması bir saniyeden uzun sürerse), daima ilerleme göstergesini gösterin ve mümkün olduğunca kısa sürede sonuçları (kısmi olsa bile) gösterin

Site içi gelişmiş Arama

Birden fazla alana sahip kayıtları ararken, olası her alana göre gelişmiş aramaya izin verin (örn. Ad, tarih, model, kimlik, kategori vb.)
Gelişmiş aramayı varsayılan olarak gizlemek ve gerektiğinde genişletilebilecek isteğe bağlı bir özellik olarak sunmak en iyisidir
Kullanıcıların birden fazla kriteri tek bir arama sorgusunda birleştirmelerine izin ver (örneğin, AND / OR modeline göre arama)
Birden çok sorguyu birleştirirken arama operatörlerini "AND" ve "VEYA" olarak düşünün
Kullanıcıların sayısal alanlar için aralara göre arama yapmasına izin ver (örn. Fiyat, tarih, kimlik vb.)

Site İçi arama sonuçları

Sonuçların alakalı ve doğru olduğundan emin olmak için arama işlevinizi test edin
Arama sonuçlarını her zaman alaka düzeyine göre sıralayın. Uygunsa, diğer kriterlere göre sıralama yapmayı teklif edin (örn. Tarih, derecelendirme vb.)
Her zaman bulunan arama sonuçlarının sayısını göster
Arama sonuçlarında eşleşen anahtar kelimeleri vurgulamayı düşünün
Arama sonuçlarında "Sonuç Yok" döndürmeyin. Önerilerde bulunun (ör. İçerik eşleştirin, destek ekibine başvurun, site haritasını görüntüleyin). Ölü uçlardan kaçının
Arama sonuçlarınız için uygun sayfa düzenini görüntüleyin: Listelerde ve resimlerde ızgaralarda ayrıntıları belirtin
Varsa, kullanıcıların arama sonuçlarında liste görünümü ve ızgara görünümü arasında geçiş yapmasına izin vermeyi düşünün
Sorguyu her zaman arama sonuçlarında göster ve sorguyu yeniden aramak için değiştirmeyi kolaylaştır.
Aynı arama sonuçları sayfasında çeşitli türdeki içerikleri karıştırmaktan kaçının (ör. Web sayfaları, belgeler, resimler, etkinlikler, kullanıcılar vb.)
Aramanız çeşitli içerik türleri içeriyorsa, çeşitli türleri ayırın ve net bir şekilde etiketleyin
Kullanıcıların alakalı sonuçları bulmasına ve eşleşen sonuçların sayısını azaltmasına yardımcı olmak için arama sonuçlarını hassaslaştırmasına veya filtrelemesine izin verin
Web sitesi aramanız dosya içeriyorsa, kullanıcıların dosya adlarının yanı sıra dosya içindeki içeriğe göre arama yapmalarına izin verin
Kullanıcıların en yeni arama sorgularını kaydedin ve aramaları tekrar etmelerini kolaylaştırın
UX ve güvenilirliği geliştirmek için her zaman arama sorgularını günlüğe kaydedin ve en yaygın arama sonuçlarını analiz edin






















Google Plus ile Paylaş

Kısaca: BirWebDesign

Web ve Grafik tasarım alanında 15 yılı aşkın bir zamandır hizmet vermekteyim. html5, css3, jquery, php Gibi dillerin yanında; Photoshop, corel, indesign, illistrator, Cinema 4D, 3D Max ve aklıma şu an gelmeyen bir çok tasarım ve yazılım programlarına hakimim. Amacım bu blog ile web tasarıma yeni başlayan arkadaşları bilgilendirmek ve onlara yardımcı olmaktır. Her türlü sorularıonız için bilgi@birwebdesign.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. www.birwebdesign.com web siteme de uğramayı unutmayın lütfen.
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen Yorumlarınızla BLogumuzu Geliştirmemize Yardımcı Olun

Yandex.Metrica