Çevrimiçi Kullanıcıların Dikkatini Çekmenin En İyi Yolları - Bölüm 1

Çevrimiçi ortamda iş yapan kuruluşların karşı karşıya kaldığı en kalıcı zorluklardan biri, dikkatinizi çeken birkaç kısa saniyede kitlenizin dikkatini çekmek, ilgisini çekmek ve memnun etmek. 2000 yılında, ortalama insan dikkat süresi yaklaşık 12 saniye sürdü. 2013 itibariyle bu 8 saniyeye düştü ve o zamandan beri düşmeye devam etti. Bir akvaryum balıklarının ortalama dikkat süresinin yaklaşık 9 saniye olduğunu düşündüğünüzde, bu eğilim pazarlamacıları zorlaştırıyor.

Bu, aşırı bilgi yüklenmesinden kaynaklanıyor olabilir. Sürekli büyüyen bir bilgi akışıyla bombalanıyoruz ve bu verileri daha hızlı ve acısız bir şekilde işlememize yardımcı olan birçok platform ve kanal gelişti. Bilgi işlemede zaman harcamak bir sıkıntı haline geldi - bilişsel kabiliyetimiz sınırlı ve değeri değerli olmayan bilgilere harcamaktan hoşlanmıyoruz.
Sonuç olarak, beynimiz bu standarda uymayan girdileri “ayarlamak” için gelişmektedir. Bu, insanların çevrim içi olarak gezinirken görüntüledikleri reklamları görmezden gelmek için aktif olarak çaba gösterdikleri afiş körlüğü gibi fenomenlerle kanıtlanmaktadır.
Intechnic'te bu kavramı bir adım öteye taşıyor ve 5 saniyelik bir dikkat süresi için tasarlıyoruz. Yakın gelecekte bu eğilimin azaldığına dair herhangi bir işaret yok; Z kuşağının dikkat süresi, Millennial’lardan çok daha kısa. Bu, çalışmamızı geleceğe dönük olarak korumamıza yardımcı olur ve demografik bilgiler zaman içinde geliştikçe etkili olmasını sağlar.
İnsan zihninin nasıl çalıştığını ve izleyicinizin dikkatini nasıl çekip çekeceğinizi anlamak, rekabeti geride bırakan kullanıcı deneyimleri oluşturmanızı ve aynı zamanda kullanıcılarınızı memnun etmenizi sağlayacaktır. İhtiyaç duydukları bilgilere hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmalarını ve görevlerini olabildiğince az zaman harcayarak tamamlamalarını sağlayabilirsiniz.
Şimdi, insanların dikkatini çekmek ve zihninizi iletmek için yeterince uzun tutmak için zihnin nasıl çalıştığını kullanan bazı tekniklere bir göz atalım:

1. Kitlenizin Gözlerini Yakala

Dikkatini düşünmenin iyi bir yolu, sanki bir para gibi. İnsanlar zamanlarına ve bilişsel güçlerine değer verir ve düşük değerli bilgiye harcama konusunda cimridir. Dikkatinizi mesajınıza harcaması için motive etmek için, başlangıçtaki bu ilgi alanını nasıl oluşturacağınızı anlamanız gerekir.

Hareket ve Animasyonlar

Bunu yapmak için en etkili tekniklerden biri de animasyon gibi tasarımlarınıza hareketi dahil etmektir. Bunun işe yaramasının nedeni çevresel görmedir. Çevremizi potansiyel tehlikeler için taramamıza yardımcı olacak bu yeteneği geliştirdik ve sonuç olarak gözlerimiz ve dikkatimiz harekete güçlü bir şekilde çekildi.

İnsan yüzleri

Bir başka iyi teknik de insan yüzlerini içeriğinize dahil etmektir - özellikle de doğrudan izleyiciye bakanlar. Ayrıca, anında dikkatimizi çeken ve çeken diğer insanların yüzlerini tanımaya başladık. Daha fazla bilgi için İnsan Yüzlerinin Web Tasarımında Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkilediğine dair tam makalemize göz atın .

Bolding ve Renkler

Mesajlarınızın belirli bölümleri için belirli renkleri de göz önünde bulundurabilirsiniz; Harekete geçirme çağrılarınız, özellikle canlı renkler kullanarak göze çarpacak şekilde yapılabilir. Metnin kendisinin manipülasyonu bile adil bir oyundur.  Basitçe belirli bilgileri vermek, bu paragrafta gösterildiği gibi okuyucuları ön plana çıkarır.

Şaşkınlık Testi

Parlak renkler, büyük görüntüler ve gerçekten izleyiciye açılan diğer öğeler gibi dikkat çeken daha basit görsel teknikler var. İçeriğinizde gerçekleştirebileceğiniz hızlı testlerden biri de squint testidir. Bunu yapmak için sayfalarınızı normal şekilde görüntülemeniz yeterlidir, ardından metnin kendisini bulana kadar gözlerinizi kısaltın. Bu, görsel olarak göze çarpan unsurların sizin için kolayca tanınmasını sağlayacak şekilde ortaya çıkmasına neden olmalıdır.
Tüm bunlardan en büyüğü, insanların bir anda yalnızca bir tekil bilgiyi dikkate alması ve işleyebilmesi. Bir şey dikkatini çekene kadar sık ​​sık çevrelerini tararlar. Bu teknikler, dikkatlerini belirli bir şekilde yakalamanızı ve yönlendirmenizi sağlayan bu dürtüleri harekete geçirmek için tasarlanmıştır.

2. Primal Urges İçine dokunun

Çok gerçek bir anlamda, beyninizin sözde 'sürüngen' kısmı çok özel bir işlevi yerine getirmek üzere gelişti. Bu, sürekli olarak ortamınızı taramak ve potansiyel olarak gıda kaynağı, eş ya da potansiyel tehlike olarak gördüğünüz her şeyi değerlendirmek. Yiyebilir misin Onunla çiftleşebilir misin? Seni öldürebilir mi? Bu soruları cevaplamak, bilinçdışı zihninizin önemli bir bölümünün tam zamanlı işidir ve bu içgüdülere dokunmak, anında dikkat kazanmanın güçlü bir yöntemi olabilir.

Gıda

Lezzetli yiyecekler bu dürtüleri harekete geçirebilir - kelimenin tam anlamıyla ağzınızı sulandıran bir restoran reklamı gördünüz mü? Bu tür reklamlar, bu ürünlerle ilgili olumlu deneyimleri birleştirmemize yardımcı olur ve olağanüstü güçlü olabilir.

Cinsellik

Bu ilk dürtüye giren reklamların kullandığı en iyi bilinen tekniklerden bazıları karşı cinsten çekici insanların görüntüleridir (şimdiye kadarki her bira reklamına bakın).

Tehlike

Tehlike, insanların dikkatini çekmek için kullanılabilecek bir başka güçlü, ilkel dürtüdür. Tehlikenin doğada fiziksel veya acil olması gerekmez; İnsanları, varsayımsal örnekler veya ters psikoloji ile meşgul etmek için kullanılan bu tekniği sıklıkla göreceksiniz. Basitçe söylemek gerekirse, şok faktörü tehlikeye ilk müdahaleye gelince harikalar yaratıyor.
Ancak, tüm işletmeler bu ilkel dürtülerden etkin bir şekilde yararlanamazlar. Bazı bağlamlarda, uygun değillerdir ve diğerlerinde ise pek bir anlam ifade etmiyorlar. Yiyecek, Eğlence, Konaklama, Turizm veya Seyahat alanındaki işletmeler, bu teknikleri kullanmanın kolay yollarını bulabilmelidir. Büro ürünleri veya muhasebe hizmetleri satanlar daha zor bir zaman geçirebilirler. Sonuçta, sadece sattığınız ürünlere ve hedef demografik bilgilerinize dikkat edin ve bu güçlü teknikleri yalnızca hedef kitleniz için anlamlı olduğunda kullanın.

3. Duygu ve Öykü Anlatım Gücünden Yararlanın

Dikkat çekmenin bir diğer etkili tekniği ise seyircilerinizde duygu yaratmasıdır. Duyguları uyandırarak, izleyicinizin aklını açar ve keşif ve öğrenmek için isteklerini yerine getirirsiniz.

Bu teknik hem olumlu hem de olumsuz duygusal tepkilerle eşit derecede iyi çalışır. Hedef kitlenizde olumlu duygular yaratarak, onları, dikkat etmeniz ve ürününüzle olumlu zihinsel ilişki kurmanızın muhtemel olduğu alıcı bir duruma yerleştirirsiniz. Olumsuz duygular kullanarak, daha önce tartışılan ilk dürtülere dokunabilir, aynı zamanda onların dikkatini çekebilirsiniz.

Duygu Motive Ediyor Eylem

Güçlü duygusal tepkiler yaratmanın en iyi yollarından biri görüntüleme ve görsellerin kullanılmasıdır. Bu görsellerin her yönü, özneden ton ve mod ve hatta renk şemasına kadar istenen efekti üretmek için ince ayar yapılabilir. Bu unsurların tümü, görüntünün üretilmesi amaçlanan son 'çerçeveleme' veya zihniyet için önemlidir.

Olabildiğince Çok Duyu Birleştir

Video, hareketsiz görüntülerden daha güçlü olma potansiyeline sahiptir. Tüm videolar, yukarıda tartışıldığı gibi insan gözünü doğal olarak yakalayan hareketi içerir. Ek olarak, imgelerin çoğaltamayacağı ilave duygusal yanıt katmanları üretmek için müziğin, sesin ve sesin gücünden yararlanabilirsiniz. Ne kadar çok duyusal girdiyle çalışabilirseniz, izleyicilerinizde daha derin duygusal durumlar yaratma potansiyeli o kadar artar.

İnsanlar Anlatıları İzler

Hikaye anlatma, kullanmanız gereken başka bir tekniktir. Duygu uyandırma duygusuyla yakından ilişkilidir. Bir anlamda, görüntüler ve videolar ilkel hikayelerdir; onları gerçekten ilgi çekici kılan şey, görselin bireysel bileşenleri değil, zihninizde yarattıkları toplam anlatıdır. Aynı düşünceyi dijital iletişiminize de uygulayın. Hedef kitlenizle iletişim kurmak için kullandığınız çoklu kanallar arasında net ve tutarlı bir şekilde kendi hikayesini anlatmalıdır.

4. Hedef Kitlenize İlişkin Bilginizi Sağlayın

İnsanlar sadece dikkat çekici ipuçlarına dikkat ederken, önemsiz sayılan bilgileri dikkate almazlar. . Hangi türden satın alınacağını nasıl belirlersiniz? Çoğu insan gibiyseniz, kutulardaki gerçek kelimelerden ziyade, büyüklüğü veya rengi gibi, ambalajın daha belirgin ve zıt özelliklerinden bazılarına güvenirsiniz. Aslında, düzinelerce veya yüzlerce tüp tüpü görmüş olmanıza rağmen, diş macunu ambalajınızdaki kelimelerin çoğunu bile hatırlayamamanız kuvvetle muhtemeldir. İnsanlar sadece kendileriyle ilgili olmayan bilgilere dikkat etmezler.

Mesajlarınıza yalnızca en önemli bilgileri ekleyin . Kitlenizi önemsiz ayrıntılarla aşırı yüklemeyin!  
Bunun yerine, onlar için gerçekten önemli olan konular için bilişsel yeteneklerini saklı tutarlar. Pazarlamacılar için bu kaçınılmaz bir sonuca yol açar: araştırma yapmanız gerekir. Son kullanıcıların, kim olduklarını ve acı noktalarını anlamak, kullanıcı deneyiminizi tasarlarken kullanabileceğiniz belirgin ipuçları oluşturmanıza olanak sağlayan şeydir. 
Bu ipuçları, aslında mesajınızı önemsiz, önemsiz arka plan gürültüsü olarak reddetmekten ziyade, yakın ilgi göstermeleri için onları tetikleyeceklerdir. Bu sürece alıcı personel yaratma yoluyla başlayabilirsiniz . Bu süreci daha sonra takip etmek önemlidir.
İpuçlarının izleyicilerinize neyin önem kazanacağını tam olarak anladıktan sonra, onları oluşturmak için kullanabileceğiniz dört özel teknik:
Anlama ve Empati - Hedef kitleniz için doğru terminoloji ve dili kullanmak, nereden geldiklerini anladığınızı gösterir. Empati, kitlenizde olumlu duygular üreten güçlü bir tekniktir.
Uzmanlık Gösterimi - Hedef kitlenizin acı noktalarını tam olarak anlayın ve çözümünüzün durumu nasıl ele aldığını ve izleyicinizin değeri nasıl tanıyacağını açıkça anlatın.
Dinleme ve Geri Bildirim - Her zaman kuruluşunuzun her türlü konuşmaya ve geri bildirime açık olduğunu söyleyin. Özel durumlarını öğrenmeye istekli olun ve potansiyel olarak nasıl yardımcı olabileceğiniz konusunda dürüst olun.
Keyifli Olun - Sonunda, tüm mesajlaşmalarınızın izleyici kitleniz için uygun olmasını sağlayın. İnsanların sevindirici mesajlara dikkat etmesi çok daha muhtemeldir, çünkü onlar için daha önemlidir.
Ne yazık ki, göze çarpan ipuçları kendi başlarına dikkat çekmek için genellikle yeterli değildir. İpuçları, yalnızca izleyicinizin en önemli bulacağını bildiğiniz bilgi parçalarıdır; doğal olarak onlar hakkında dikkat çekici bir şey yok. 
Bu, en iyi sonuçları elde etmek için, tipik olarak göze çarpan ipuçlarını daha önce tartıştığımız tekniklerle (hareket, yüzler, renkler, ilk baskılar vs.) bir araya getirmek istersiniz. Göze çarpan ipuçlarını tanımlayın, sonra diğer psikolojik teknikleri kullanarak onları izleyicilerinizin zihninde gerçekten öne çıkarmak için kullanın.

5. Kontrast Gücünden Yararlanın

Kontrast göstermek, dikkat çekmek için bir başka etkili tekniktir. Eğer “Önce” ve “Sonra” çekimlerini içeren herhangi bir kilo kaybı ya da fitness reklamı gördüyseniz, işte kontrast ilkesini gördünüz. 
Konseptin diğer popüler formülasyonları, 'İyi' ve 'Kötü', 'Yapma' ve 'Yapma', 'Riskli' ve 'Güvenli' veya benzer formülasyonları karşılaştırmayı içerir. Temel olarak kutupsal karşıtları karşılaştırmanıza ve karşılaştırmanıza izin veren her şey işe yarayacaktır.
"İyi ve Kötü” ve “Önce ve Sonra” gibi kontrastları kullanın. 
Bunun nedeni kontrastın böyle güçlü bir kavram olması, beynimizin aldığı evrimsel yollara tekrar dayanıyor. Göz, doğal olarak harekete çekildiğinde olduğu gibi, zihin de doğal olarak çevreleriyle ya da daha önce sunulan bilgilere zıt olan şeylere daha fazla dikkat eder.

Daha önce tartıştığımız gibi, insanlar iyi kararlar vermek, kötü kararlardan kaçınmak ve ilerlemenin devam ettiğini görmek istiyor; Kontrast yoluyla karşılaştırmanın gücünü kullanmak, izleyicilerinize hitap edecek güçlü bir hikaye oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Hedef Kitlenize Yardım Edin Kendilerine Yardım Edin

İnsanların dikkatini çekmedeki en önemli unsur, onları sunmaya çalıştığınız bilgilerin gerçek ve dürüst değerde olmasını sağlamaktır. Bu göze çarpanlık testini geçebildiğinizden emin olduktan sonra, üzerinde durduğumuz ve gerçekten öne çıkmasını sağlamak için tartıştığımız bazı ek teknikleri uygulayabilirsiniz.

Kullanıcılar bu yaklaşımı takdir edecektir, çünkü onlar için olumlu bir deneyim sunar. Onlar için önemli olan bilgilere sahipsin, onları bulmasını kolaylaştırıyor sun ve işlerini asgari güçlükle halletmelerini sağlıyorsun.

Sevmedikleri şey kandırılmak veya manipüle edilmek; Bu teknikleri, insanları değer vermedikleri bilgilere yönlendirmek için kullanırsanız, mesajınızı tamamen ayarlayarak bu olumsuz kullanıcı deneyimine karşı savaşırlar. Güvenilirliğini ve güvenini kaybetmek için bundan daha hızlı bir yol yok.

Ancak, ne kadar başarılı olursanız olun, karşınıza çıkan savaşın sadece yarısı olan kitlenizin ilk ilgisini çekiyorsunuz. Bu dizinin II. Bölümünde, kitlenizin mesajlaşmaya odaklanmasını sağlamak ve dikkat sürelerini artırmak için kullanılabilecek belirli teknikleri araştıracağız.
Google Plus ile Paylaş

Kısaca: BirWebDesign

Web ve Grafik tasarım alanında 15 yılı aşkın bir zamandır hizmet vermekteyim. html5, css3, jquery, php Gibi dillerin yanında; Photoshop, corel, indesign, illistrator, Cinema 4D, 3D Max ve aklıma şu an gelmeyen bir çok tasarım ve yazılım programlarına hakimim. Amacım bu blog ile web tasarıma yeni başlayan arkadaşları bilgilendirmek ve onlara yardımcı olmaktır. Her türlü sorularıonız için bilgi@birwebdesign.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. www.birwebdesign.com web siteme de uğramayı unutmayın lütfen.
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen Yorumlarınızla BLogumuzu Geliştirmemize Yardımcı Olun

Yandex.Metrica