Yeni Başlayanlar İçin SEO Temelleri ve Uygulamalar

Eğer ister web siteniz için kopya yazarken veya yeni blog yazısı hazırlarken, her zaman SEO iyi uygulamaları kullanarak içeriğinizi tasarım gerekir. Burada önerilen yönergeler bireysel olarak çok az etkiye sahip olabilir (unutmayın, Google web sitenizi sıralamak için 200'den fazla faktör kullanır), ancak hızlı bir şekilde eklenirler. Arama sonuçlarındaki birkaç konum arasındaki fark, bu yönergelere uyup uymamanızla ilgili olabilir. Öyleyse başlayalım!

Harika Özel Sayfalar Oluştur

Optimize etmeye çalıştığınız her sayfa hedef anahtar kelimelere sahip olmalı ve seçtiğiniz her anahtar kelimeye göre optimize edilmiş özel bir sayfa olmalıdır. Aynı konulara odaklanan harika özel sayfalarınız yoksa, seçtiğiniz anahtar kelimelerinizin trafik oluşturmasını beklememelisiniz. Unutmayın, arama motorları web sitelerini değil, web sayfalarını tek tek sıralarlar. Bu nedenle, belirli bir anahtar kelime grubuna lazer odaklı, konu başına bir sayfanız olduğundan emin olun.
SEO'ya fazla odaklanmayın. Okuyucuya odaklan. Eldeki konuyla ilgili harika bilgiler sağlayan özel bir sayfa oluşturmak için elinizden geleni yapın. Araştırmaya zaman ayırın ve sayfanızı Web’de en kullanışlı kılan içerik oluşturun.
Ardından sayfanızı Google’mış gibi görüntüleyin ve sayfanızın ayrıntılarını, arama motorunun görmesini istediğiniz tüm içerik için inceleyin. İçeriği, örnekler, endüstri eğilimleri, araştırma çalışmaları, uzmanlardan alıntılar, incelemeler veya mesajınızı desteklemeye yardımcı olacak diğer materyalleri kullanarak her zaman canlandırabilirsiniz.
Başlık Etiketlerini Kullan
Sayfanızın içeriğini işaretlemek ve ayırmak için başlık etiketleri (<h1>, <h2>, <h3>, vb.) Kullanılmalıdır. En önemlisi açıkça <h1>. Bu, tüm sayfa başlıkları için kullanılmalı ve sayfa için hedef anahtar kelimenizi içermelidir. Anahtar kelimeyi sadece bir kez kullanın. Alt başlıklar için <h2> ve <h3> tuşlarını kullanın. Bazı anahtar kelimeler eklemek de iyi bir fikirdir, ancak fazla abartma. İçerik Yönetim Sisteminizde (CMS) başlık etiketleri bulunmalı ve bunları doğru şekilde uygulamalısınız.

Etkili TITLE Etiketleri Yaratın

Sayfanızın başlık etiketi (<title>), arama motorları ve web sitesi ziyaretçileri için aynı derecede önemlidir. Tarayıcınızın sekmesinde görüntülenir, sayfa yer imlerine eklenirken kaydedilir ve arama sonuçlarında gösterilir. Arama motorları ayrıca sayfanın konusunu belirlemek için başlıklara da bakarlar; bu nedenle başlıklar oluştururken aşağıdaki en iyi uygulamaları kullanın:

1. Önemli anahtar kelimeleri başlığın başına yerleştirin. Arama motoru sıralamaları için onları alacak ve arama sonuçlarında onları vurgulayacak (kalın).

2. Başlıktaki marka adınızı kullanın. Bu, ziyaretçinin markanızı tanıma olasılığını artırabilir.

3. Başlıkları harekete geçirme ifadesi olarak kabul edin. Başlıklarınızı açıklayıcı ve çekici hale getirin.

4. Başlıklarınızı kısa tutun. Başlıklar 65-75 karakterden uzun olmamalıdır (yaklaşık 10-15 kelime). Çoğu arama motoru bundan daha uzun başlıkları keser. Çoğu İçerik Yönetim Sistemi, varsayılan başlık etiketleri oluşturur, ancak bunları değiştirmenize izin verir. Tüm sayfalarınız için başlıkları özelleştirin.

Meta Açıklamasını Ayarla

Meta etiketleri başlangıçta, arama motorlarına sayfanın içeriği hakkında her türlü bilgiyi sağlamak için oluşturulmuştur. Ancak, arama motorları artık çoğuna güvenmiyor. Örneğin, Meta anahtar kelimeleri artık SEO için değerli veya önemli değildir. Aslında, web sitenizdeki Meta anahtar kelimelerin varlığı, rakiplerinize takip ettiğiniz belirli anahtar kelimeleri söyler.
Çoğu içerik yönetimi sistemi Meta etiketlerini özelleştirmek için kontrol sağlarken, bugün yalnızca Meta açıklaması önemlidir. Arama motorları sıralamasında önemli olmasalar da, kullanıcıları SERP (bağlantı motoru sonuçları sayfası) sayfasından bağlantınıza tıklamaya teşvik ediyorlar.
Sayfanızın açıklaması, sayfanızın başlığının altında gösterilir ve tıpkı başlık etiketlerinde olduğu gibi, arama motorları da aramalarında girdikleri anahtar kelimeleri işaretler.
En iyi sonucu almak için başlıklarıyla aynı prensipleri kullanarak zorlayıcı Meta açıklamaları yazın, bunları 150 ile 160 karakter arasında tutun ve anahtar kelimeler kullanın. Ayrıca, yinelenen Meta etiketleri kullanmaktan kaçının.

Image ALT Özniteliklerini Kullan

Yeni bir iPhone için alışveriş yapıyor olabilirsiniz ve tamamlayıcı bir karbon fiber kasalı şık bir iPhone'un harika bir resmini bulabilirsiniz. Bir resimde gördüğünüz şey budur, ancak arama motorları görüntüleri bir müşterinin yaptığı gibi algılamaz. Görüntüleri tanımlayan ALT niteliklerine güveniyorlar.
ALT özniteliğini "tamamlayıcı bir karbon fiber kasalı iPhone" kullanarak, görüntüyü arama motorlarına tanıtıyorsunuz. Resim ALT özellikleri, anahtar kelimeleriniz için iyi bir yerdir. Onları açıklayıcı, eksiksiz ve doğru yapın. Bu, yalnızca tüketicinin web taramasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda çok fazla trafik oluşturabilen görsel aramada resimlerinizin aranabilir olmasını sağlar. Bu nedenle, web sitenizdeki önemli resimler için her zaman ALT niteliklerini kullanmalısınız.

Kullanıcı Dostu URL'ler oluşturun

Sayfalarınızın URL'leri (veya web adresleri) önemlidir ve birkaç yerde gösterilir: arama sonuçları başlık ve açıklama arasındaki sayfalarda, tarayıcı URL çubuğunda ve birisi web sitenizde bir sayfaya başvuru yaparken (e-postada).
Kullanıcıya sayfayı gerçekten ziyaret etmeden sayfayı iyi anlamasını sağlayan temiz ve açıklayıcı URL'leri korumak iyi bir uygulamadır. Temiz bir URL, web sitenizin yapısını da belirtir. En iyi URL'ler, kullanıcıların içeriği tahmin etmesine izin verenlerdir.
URL’leri kısa tutun. Daha kısa, URL'leri (kısa mesajlar, e-posta, Twitter vb.) Paylaşmanın daha kolay olması nedeniyle daha uygundur.
Ayrıca, URL’lere anahtar kelimeler eklemek de iyi bir fikirdir, ancak bunu aşırıya kaçmayın. Bu spam filtrelerini tetikleyebilir.
Son olarak, ayrılması gereken birden fazla kelimeniz varsa, kısa çizgi (-) kullanın ve alt çizgi "_" ve diğer karakterlerden uzak durun. Çoğu CMS otomatik olarak yeni sayfalar için URL'ler oluşturur, ancak özel URL’lerde değişiklik yapılmasına izin verir. Bu bazen gelişmiş bir özelliktir, bu yüzden sahip olacağınız enlemi öğrenmek için web geliştiricinizle konuşun.

İç Bağlantıları Ayarla

Bu taktik, diğer sayfalardan onlara güvenilirlik ileterek belirli sayfaların sıralamasını artırmak için tasarlanmıştır (not edin, bu taktik güvenilirlik eklemez, sadece aktarır). Bu, ilgili sayfaları bağlamsal bağlantılar kullanarak birbirine bağlayarak çalışır (yani, bir makalenin gövdesindeki bir "bağışçı" sayfasından "hedef" bir sayfaya atıfta bulunma). Bunu dört kolay adımda yapabilirsiniz:

Donör Sayfalarını Belirle

Bu taktiğin anahtarı, bağlantı kurmak ve bağlantı kurmak istediğiniz sayfaları bulmaktır. Bağlanmak istediğiniz sayfalar (donör sayfalar), diğer web sitelerinden en sık bağlantı verilen sayfalardır.

Hedef Sayfaları Belirle

Bir sonraki adım, bağlamak istediğiniz sayfaları bulmaktır (hedef sayfalar). Bağlantı güvenilirliğinin çoğuna ihtiyaç duyan sayfalar, arama sonuçlarında ilk sayfada "neredeyse sıralanır" ve ilk sayfaya ulaşmak için ek bir "artırmaya" ihtiyaç duyan sayfalardır.

Bağlantı Oluştur

Artık sayfaları bağlamaya hazırsınız, bağladığınız sayfanın konusunu en iyi tanımlayan anahtar kelimeleri kullanarak sayfanın metni içinde bağlantılar oluşturmalısınız. Unutmayın, bağlantı güvenilirliğini geçmek için bağlantı oluşturduğunuzu unutmayın. Bu örnekte, "bağlantı güvenilirliği" bağlantısı bağlamsal olarak kullanılmıştır.
Hedef anahtar kelimeye odaklanıyor ve web sitenizde bu konuyu içeren başka bir sayfaya ayarlanması gerekiyor. Birden fazla donör sayfasından bağlantı kuruyorsanız, farklı anahtar kelimeler kullanın ve bunları karıştırın.

Bağlantıları Aşırı Almayın

Dahili bağlantıyı dikkatli kullanın ve aşırıya kaçmayın. Sayfa başına 5-6'dan fazla dahili bağlantıya sahip olmamalısınız (navigasyon sayılmaz). Ayrıca, kırık linkler (dahili ve harici) SEO için kötüdür, bu nedenle düzenli olarak kırık linkler için web sitenizi titizlikle incelemeli ve düzeltmelisiniz.

Bağlantılardaki Değişken Çapa Metni

Web sitenize linkler, hem de dahili linkler SEO için mükemmeldir çünkü link popülerliğini aktarırlar. Ayrıca fark yaratan şey, bağlantının bağlantı metnidir. Bağlantı metni, bağlantılı içeriği tanımlayan bağlantının içindeki görünen metindir. Örneğin, SEO için İçeriğinizi Optimize Etmek İçin Kolay İpuçları olan bağlantı metni, bağlantılı sayfanın içeriğini açıkça açıklar.
Bu tam olarak arama motorlarının nasıl göründüğüne göre açıklayıcı bir bağlantı metni kullanın ve "buraya tıklayın" veya "daha fazlasını okuyun" yerine hedef anahtar kelimelerinizi ekleyin.
Anahtar kelimeler içeren bağlantılara sahip olmak iyidir, ancak yine de aşırıya kaçmayın. Aynı anahtar kelimelerle çok fazla bağlantı olması spam olarak görünür ve "doğal değil" olarak kabul edilebilir. Bunun yerine, varyasyonları kullanın ve bazen anahtar kelimeleri tamamen atlar.

Eski İçeriği Bağlantı Mıknatıslarına Dönüştürün

Çoğu pazarlamacı SEO çabalarını en son blog gönderisine odaklar. Birkaç gün sosyal medyadaki içeriği tanıtırlar ve ardından içerik konusuna geçerler. Bu stratejiyle ilgili sorun, ihtiyacınız olan çekişi elde etmek için birkaç günden veya birkaç sosyal paylaşımdan daha uzun sürebilir. SEO zaman, iş, deney ve ölçüm gerektiren bir işlemdir, bu nedenle eski gönderilerdeki SEO çabalarını bırakarak onların gerçek potansiyellerini gerçekleştirmelerini önlüyorsunuz. Peki eski yazılarınızdan en iyi şekilde nasıl yararlanabilirsiniz? Bağlantı mıknatısları oluşturun. Bağlantı mıknatısları, başkalarını diğer web sitelerinden bağlantı kurmaya teşvik etmek için tasarlanmış içerik oluşturmayı içerir. Bu teoride kulağa hoş geliyor, ama başkalarının da bunu yapmasını nasıl sağlarsınız? Bunu beş adımda başarabilirsiniz:
1. İlk olarak, en çok SEO potansiyeline sahip mesajları tanımlayın.
Bu yayınlar, iyi anahtar kelimeler için SERP'in ilk sayfasına yakındır. Dahili bağlantılar oluşturmak için önerilen aynı yaklaşımı kullanın.
2. Burada belirtilen tüm SEO ilkelerini kontrol edin ve gerektiğinde ek optimizasyon yapın.
Unutmayın, birinci ve ikinci sayfadaki sıralama arasındaki fark, metnin gövdesinde bir <h1> (başlık) etiketi eksik veya yetersiz anahtar kelimeler kadar küçük olabilir.
3. Diğer eski, yüksek rütbeli yayınların gönderisine bağlantı.
Bu şekilde, yüksek performanslı yayınlarınız için bazı bağlantı suyunu, potansiyeli olan diğer yayınlara aktarabilirsiniz.
4. Gönderinizin içeriğini iyileştirmenin yollarını arayın.
Harika bir konunuzun olduğunu düşünüyorsanız, mükemmel anahtar kelimeler seçtiniz ve burada açıklanan tüm uygulamaları takip ettiniz, ancak bir şekilde hala yeterli çekiş elde edemiyorsunuz, belki de içerik iyi, ama harika değil. Geliştirmenin yollarını arayın: çizimler, grafikler, kanıtlar, ekran görüntüleri, örnekler, istatistikler, alıntılar vb. Ekleyin.
5. Tüm bu adımları izledikten sonra, gönderinize yeni bir hayat vermenin zamanı gelmiştir.
Yüksek yoğunluklu başka bir promosyon kampanyası yayınlayın: sosyal medyada yeniden paylaşın, postalarınıza ekleyin, e-posta imza bloğunuza bağlantı ekleyin, Facebook, LinkedIn ve Twitter'da ücretli bir reklam kampanyası yayınlayın. diğer blog yazarları içeriğinize referans vermek isteyip istemediklerini görmek için.

Teknik SEO İnceleme

Arama motorları web sitenizi dizine ekleyemediğinde, arama sonuçlarında gösteremezler. Web sitenizin arama motorları tarafından endekslenmesine yardımcı olabilecek veya önleyebilecek birkaç teknik husus vardır. Web sitenizin teknik açıdan optimize edilmesini sağlamak için web geliştiricinizle birlikte incelemeniz gereken bazı öğeler.
1. Google Arama Konsolu
Siz, web geliştiriciniz ve SEO ortağınız arasında, web siteniz için Google Arama Konsolu’nda bir hesap oluşturmanız gerekir . Google’ın web sitesini nasıl gördüğünü ve herhangi bir sorun veya tavsiye olup olmadığını anlamanıza yardımcı olacak ücretsiz bir hizmettir.
2. Site Haritası 
Web siteniz, XMP biçiminde, web sitenizin tüm yapısını (blog gönderileriniz dahil) içeren ve daha sonra Arama Konsolu kullanılarak Google’a gönderilecek bir site haritasına sahip olmalıdır. Bu, Google’ın web sitenizi endekslemesine ve güncellemeleri bilgilendirmesine yardımcı olacaktır.
3. Kalıcı Yönlendirmeler
Web sitenizin URL yapısı değişiyorsa (örneğin, web sitesini yeniden yaparken), eski sayfalarınızdan yeni sayfalara kalıcı yönlendirmeler (301 kodu) ayarlamanız gerekir. Bu, arama motorlarının (kullanıcılar gibi) eski sayfaların yeni sürümlerine yönlendirileceği yoldur.
4. Nofollow / Noindex
Web sitenizin sayfalarının, arama motorları tarafından endekslenmeye "açık" olduğundan emin olun. Özellikle arama motorlarını izlerinde durduracak bir etiket var: <meta name = "robots" content = "noindex, nofollow">. Web sitenizin dizine eklenmesini istiyorsanız, ayarlanmadığınızdan emin olun.
5. Robots.txt
Robots.txt, web sunucunuzda arama motorları için web sitenize erişimi kısıtlayabilen bir dosyadır. "Noindex, nofollow" etiketleriyle aynı şekilde çalışır, bu nedenle arama motorlarının web sitenizi endekslemesini engellemediğinden emin olun.
6. Formlar / Şifreler
Arama motorları formları tamamlayamaz, bu nedenle, bir formun arkasındaki herhangi bir içeriğin erişmek için doldurulması gerekiyorsa, arama motorları buna ulaşamaz. Aynısı parola korumalı içerik için de geçerlidir.


















Google Plus ile Paylaş

Kısaca: BirWebDesign

Web ve Grafik tasarım alanında 15 yılı aşkın bir zamandır hizmet vermekteyim. html5, css3, jquery, php Gibi dillerin yanında; Photoshop, corel, indesign, illistrator, Cinema 4D, 3D Max ve aklıma şu an gelmeyen bir çok tasarım ve yazılım programlarına hakimim. Amacım bu blog ile web tasarıma yeni başlayan arkadaşları bilgilendirmek ve onlara yardımcı olmaktır. Her türlü sorularıonız için bilgi@birwebdesign.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. www.birwebdesign.com web siteme de uğramayı unutmayın lütfen.
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen Yorumlarınızla BLogumuzu Geliştirmemize Yardımcı Olun

Yandex.Metrica