Web Tasarımı İçin İnsan Yüzü Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler?

Web Tasarımı İçin İnsan Yüzü Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler? İnsan yüzleri duygusal tepkiler ortaya çıkarmaktadır. UX tasarımında, insan yüzleri eklemek, kullanıcılarınız için duygusal bir deneyim yaratmak ve dolayısıyla katılım sağlamak anlamına gelir.
Ayrıca, insanlar, doğumdan bir saatten daha az başlayan yüzler, diğer görüntüler üzerinde görsel bir tercihle doğarlar . UX tasarımcıları olarak, kullanıcı tepkilerini veya davranışını etkilemek, ilişkiler kurmak ve güven kazanmak için yüzler kullanabiliriz.

Bir Yüzü Yok saymak Neredeyse İmkansızdır

Bir sayfadaki içerik türü ne olursa olsun, kullanıcılar ilk olarak yüz görüntülerini ve ikinci metni göreceklerdir. Göz izleme çalışmaları, bu gerçeği ve sayfadaki bilgiyi tüketirken bu yüzlere defalarca döndüğümüzü doğrular.
Bu, bir yüzün, kelimenin tam anlamıyla, kullanıcılara bir web sitesi hakkında ilk izlenimlerini vereceği ve kullanıcının yaşadıklarını etkilemeye devam edeceği anlamına gelir. UX tasarımcıları için yüzler, doğru kullanıldığında bir deneyimi güçlü bir şekilde artırabilecek güçlü bir araç olabilir. Tasarımcıların yüzleri kendi yararları için nasıl kullandıklarına bakalım.

Kullanıcılar Yüzün Görüş Hattını Takip Eder

Göz izleme çalışmaları sayesinde, insanların görüntüdeki görüş hattını takip ettiğini biliyoruz . Başka bir deyişle, eğer bir insan yüzü varsa, aradıkları yere bakarız. Kullanıcılarınızın dikkatini bir şeye yönlendirmek mi istiyorsunuz? Harika bir UX tasarım ucu, stratejik olarak yerleştirilmiş bir yüz eklemek. Beyin, bir şeye bakan ve dikkatini o nesneye yönlendirecek bir yüz gördüğünde kabul eder. Bir şeye bakan birinin büyük bir görüntüsü olan bir web sayfasına giderken, olasılıklar da o şeye bakarsınız.

Yüzler Kullanıcı Davranışını Etkileyebilir

UX tasarımcıları, yüzleri sadece kullanıcıların gözlerini yönlendirmekten çok daha fazlasını yapmak için kullanabilir. 1997'de Nancy Kanwisher adlı bir araştırmacı, beynin fusiform yüz alanı (FFA) adı verilen özel bir bölümünü tanımladı. FFA, beynin duygusal merkezine yakın bir yerde bulunur ve sadece yüzleri tanımlar. Bu yüzden, bir yüz gördüğünüzde duygusal bir tepki yaşarsınız. UX tasarımcıları bunu izleyicilerin davranışlarını etkilemek için kullanabilir. Bazı örneklere bakalım:

İnsan grupları

Bir kişi görüntüde bir şey yapıyorsa, izleyici üzerinde belirli bir etkisi olur. Fakat birçok insan aynı şeyi yapıyorsa, bu etki çarpılabilir. Büyük bir grubun resmini gülümseyen, film izlerken ya da bir restoranda hayal edin. Buna “küre” denir ve bir kullanıcıyı çekmek ve grup deneyiminin bir parçası olmak istemelerini sağlamak için harika bir yoldur.

Yüz ifadeleri

Bir resmin bin kelimeye bedel olduğunu söylüyorlar. Bu ifade birçok UX ilkesi için olağanüstü derecede doğru olabilir ve yüzler istisna değildir. “Sıradan” sayılan öğeler veya eylemler için yüz ifadeleri kelimelerin yerini alabilir.
Nespresso ve kahve örneğini alın . Açılış sayfası, kahvenin çürüyen bir tanımını içerebilir, ancak çoğu kullanıcı kahvenin ne olduğu, nasıl koktuğu ve neye benzediği hakkında tam olarak farkında. Bunun yerine, şirket George Clooney'nin bir espressoyu aşağıya bakıp, memnuniyetle gülümseyerek resmini yerleştirdi. Tek bir yüz ifadesiyle, Nespresso kullanıcıları ile etkili bir şekilde iletişim kurabiliyordu.

İnsanlar Gözüyle Yaşamı Tanıyor

Bir yüzün canlı ve aktif olup olmadığını anlamak söz konusu olduğunda, gözler diğer tüm yüz özelliklerinden daha önemlidir . Peki bunun UX tasarım ilkeleri ile ne ilgisi var? Yüze göre tasarım yaparken gözlere odaklanmak çok önemlidir. En ilgi çekici görüntülerden biri, gözleri yüzünden doğrudan kullanıcıya bakan bir yüz. Ancak tasarımcıların bu düşünceye dikkat etmesi gerekir. Doğrudan gözle temas, zorlayıcı olduğu kadar rahatsız edici olabilir.

Yüzler Güven ve Otoriteyi Teşvik Ediyor

Güven oluşturmak ve uzmanlığı göstermek söz konusu olduğunda, birkaç strateji tasarımlarınıza insan yüzünü dahil etmekten daha hızlı bir şekilde hile yapar. UX tasarımcıları bir kullanıcı tabanıyla saniyeler içinde çok değerli duygular oluşturabilirler. Birkaç örneğe bakalım:

Güven

Muhtemelen çoğu şirketin web sitesindeki “Hakkımızda” sayfasını biliyorsunuzdur. Bu sayfaların çoğunun CEO'ların, ekiplerin ve kuruluşun diğer üyelerinin resimlerini (yüzlerini) gösterdiğini keşfedeceksiniz. Bu, güven yaratır ve özellikle güven şart olan endüstriler için yararlıdır (tıp, çocuk bakımı, vb.). Bir web sitesi hakkında bir fikir oluşturmak için kullanıcıların 50 milisaniye kadar kısa bir süre alabilir . Bir yüz bunu bir metin bloğundan çok daha hızlı yapabilir.

Yetki

Otorite kurmak, sizin ve kullanıcılarınız arasındaki ilişkinin temelini oluşturur ve yüzler, pozitif bir bağlantı kurmanın etkili bir yoludur. Otorite yaratmanın en iyi yollarından biri tanınabilir bir halk figürü veya şöhretidir. Ancak tasarımcıların bu stratejiye dikkat etmesi gerekir - otoriteye hitap ederken, halka açık figürünüz ürününüz veya konunuz için de uzmanlık göstermelidir. Örneğin, Ağırlık İzleyicileri , 50 yaşın üzerindeki kilo kaybı başarısını takip eden Jennifer Hudson'nın yüzünü bir otorite olarak kullandı . Şirket, kilo verme tecrübesi olmayan bir modelle neredeyse etkili olamazdı.

Çıkarımlar

UX tasarımında yüzlerin etkili bir şekilde kullanılması, kullanıcılarınızın deneyimlerini derinlemesine etkileyebilir. Çünkü biz insan yüzüne çok çekildik, tasarım için harika bir fırsat sunuyorlar. Yüzler, bir tasarımcının duygusal ve görsel etki yaratmasına ve kullanıcı davranışını etkilemesine yardımcı olur.
İfadeler ve görüş hattı, bir kullanıcının gözlerini yönlendirebilir, ortak bir arzu ve duygu duygusu yaratabilir veya kalabalık metinleri verimli bir şekilde aşağı kaybedebilir. Günümüzün hızlı tempolu web dünyasında çok önemli olan saniyeler içinde güven ve otorite yaratabilirler. Başarılı bir şekilde kullanıldığında, yüzler tasarımcıların kullanıcılarının deneyimlerini ustalıkla şekillendirmeleri için paha biçilmez bir araçtır.
Google Plus ile Paylaş

Kısaca: BirWebDesign

Web ve Grafik tasarım alanında 15 yılı aşkın bir zamandır hizmet vermekteyim. html5, css3, jquery, php Gibi dillerin yanında; Photoshop, corel, indesign, illistrator, Cinema 4D, 3D Max ve aklıma şu an gelmeyen bir çok tasarım ve yazılım programlarına hakimim. Amacım bu blog ile web tasarıma yeni başlayan arkadaşları bilgilendirmek ve onlara yardımcı olmaktır. Her türlü sorularıonız için bilgi@birwebdesign.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. www.birwebdesign.com web siteme de uğramayı unutmayın lütfen.
    BLOGGER YORUMLARI
    FACEBOOK YORUMLARI

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen Yorumlarınızla BLogumuzu Geliştirmemize Yardımcı Olun

Yandex.Metrica